Güney Kore'de Din / Religion in South Korea
Güney Kore'de geleneksel Budist inancı ile büyük oranda artan Hristiyan nüfusu (Katolik Hristiyanları ve Protestanlarla birçok mezhep) önemli yer tutmaktadır. İki dine ait uygulamalar Kore Konfüşyüsçülüğü'nün etkisinde Joseon Hanedanlığı süresince resmi ideoloji olarak 500 yıl süreyle kalmıştır. Kore Şamanizm'i de Kore Yarımadası'na özgü bir dindi.
Nüfusa Göre İstatistiklerle Din
Ateizm %46.5
Budizm %22.8
Protestanlık %18.3
Roma Katolik Kilisesi %10.9
Diğer Dinler %0.7
Won Budizm %0.3
Konfüçyüsçülük %0.2
Cheondoizm %0.1
İslamiyet %0.1
Güney Kore devletinin derlediği 2005 istatistiklerine göre nüfusun yaklaşık % 46.5'i Atezim'i tercih etmektedir.
Dini popülasyonun % 29.3'ü Hristiyan (% 18.3'ü Protestanlar ve % 10.9'u Katolikler), % 22.8'i Budist ve diğerleri Jeungizm, Daesunizm, Cheondoizm, Taoizm, Konfüçyüsçülük ve Won Budizm gibi yeni dini akımlara mensuptur.
Korelilerin küçük bir azınlığı da İslam dinine inanmaktadır. Resmi dinlere inananlar büyük metropol alanlarda en yüksek dilimlere sahiptirler: Seoul'de % 49.9, Busan'da % 46.1, Daegu'da % 45.8. Güney Kore, Doğu Asya'da ya da Güneydoğu Asya'da Filipinler ve Doğu Timor'un ardından üçüncü en büyük Hristiyanların yüzdeliğine sahiptir.
Hristiyan grupların dışında, dürüst bir biçimde açık ve seçik olarak inananlar ve inanmayanlar arasında yaşayanlar da bu istatistikte yer almaktadır. Örneğin, Budistler veya Konfüçyüsçüler tarafından teşhis edilebilmiş zorla veya kişiye özel kriterler yoktur. Diğer ülkelerde de var olmakla beraber, Kore'deki mülteci ırkı Budistler ile Budist olmayanlar olarak ayrılmaktadır. Resmi grupların dışındaki birçok kişi de bu geleneklerin derin etkisinde kalmaktadır. Ayrıca Koreliler arasında, Budist tapınağında ibadet etmek, Konfüçyüsçü atalar için yapılan törenlere katılmak ve hatta bir şamana danışmak ve bir kuta sponsor olmak acayip görülmemektedir. Bundan başka, istatistikte yer alan bilgilerde yeni dinlere mensup olanların sayısı olduğundan daha aşağı gösterilebilir. Bazı kaynaklar Ch'ongdoyo taraftarlarının 1 milyonun üzerinde olduğunu söylemektedir.
Dinsel ifadenin büyük çeşitliliğiyle, Güney Kore'nin sosyal gelişiminde dinin rolü karmaşık oldu. Bazı gelenekler ibadet törelerinden ziyade önemli kültürel özelliklere bağlı bulunmaktadır. Konfüçyüsçülük önemli bir sosyal etik olarak kalmıştır; etkisi Korelilerin eğitime atfettikleri yaygın şekliyle ortaya çıkmaktadır. Hristiyanlık modernleşme ve sosyal reformla kimliğini saptamıştır. Modern Güney Kore'de birçok Hristiyan gibi eski muhalefet lider Kim Dae Jung da bir Katolik olarak açık bir ifadeyle insan haklarını savunmuş ve hükümeti eleştirmiştir. Kentsel Endüstriyel Misyonu gibi Hristiyan-destekli organizasyonlar, işçi organizasyonlarının ve birlik hareketlerinin gelişmesine yardımcı olmuştur. Her iki geleneksel inançta Hristiyanlıkta yeni dinler şaşırtıcı değişiklik ve çeşitlilikle ilerlemektedir. Küçük ve geçici olmalarına karşın 1800'lerin sonlarında Güney Kore'de 5000 kadar yeni din olduğu tahmin ediliyordu.
Güney Kore'de geleneksel Budist inancı ile büyük oranda artan Hristiyan nüfusu (Katolik Hristiyanları ve Protestanlarla birçok mezhep) önemli yer tutmaktadır. İki dine ait uygulamalar Kore Konfüşyüsçülüğü'nün etkisinde Joseon Hanedanlığı süresince resmi ideoloji olarak 500 yıl süreyle kalmıştır. Kore Şamanizm'i de Kore Yarımadası'na özgü bir dindi.
Nüfusa Göre İstatistiklerle Din
Ateizm %46.5
Budizm %22.8
Protestanlık %18.3
Roma Katolik Kilisesi %10.9
Diğer Dinler %0.7
Won Budizm %0.3
Konfüçyüsçülük %0.2
Cheondoizm %0.1
İslamiyet %0.1
Güney Kore devletinin derlediği 2005 istatistiklerine göre nüfusun yaklaşık % 46.5'i Atezim'i tercih etmektedir.
Dini popülasyonun % 29.3'ü Hristiyan (% 18.3'ü Protestanlar ve % 10.9'u Katolikler), % 22.8'i Budist ve diğerleri Jeungizm, Daesunizm, Cheondoizm, Taoizm, Konfüçyüsçülük ve Won Budizm gibi yeni dini akımlara mensuptur.
Korelilerin küçük bir azınlığı da İslam dinine inanmaktadır. Resmi dinlere inananlar büyük metropol alanlarda en yüksek dilimlere sahiptirler: Seoul'de % 49.9, Busan'da % 46.1, Daegu'da % 45.8. Güney Kore, Doğu Asya'da ya da Güneydoğu Asya'da Filipinler ve Doğu Timor'un ardından üçüncü en büyük Hristiyanların yüzdeliğine sahiptir.
Hristiyan grupların dışında, dürüst bir biçimde açık ve seçik olarak inananlar ve inanmayanlar arasında yaşayanlar da bu istatistikte yer almaktadır. Örneğin, Budistler veya Konfüçyüsçüler tarafından teşhis edilebilmiş zorla veya kişiye özel kriterler yoktur. Diğer ülkelerde de var olmakla beraber, Kore'deki mülteci ırkı Budistler ile Budist olmayanlar olarak ayrılmaktadır. Resmi grupların dışındaki birçok kişi de bu geleneklerin derin etkisinde kalmaktadır. Ayrıca Koreliler arasında, Budist tapınağında ibadet etmek, Konfüçyüsçü atalar için yapılan törenlere katılmak ve hatta bir şamana danışmak ve bir kuta sponsor olmak acayip görülmemektedir. Bundan başka, istatistikte yer alan bilgilerde yeni dinlere mensup olanların sayısı olduğundan daha aşağı gösterilebilir. Bazı kaynaklar Ch'ongdoyo taraftarlarının 1 milyonun üzerinde olduğunu söylemektedir.
Dinsel ifadenin büyük çeşitliliğiyle, Güney Kore'nin sosyal gelişiminde dinin rolü karmaşık oldu. Bazı gelenekler ibadet törelerinden ziyade önemli kültürel özelliklere bağlı bulunmaktadır. Konfüçyüsçülük önemli bir sosyal etik olarak kalmıştır; etkisi Korelilerin eğitime atfettikleri yaygın şekliyle ortaya çıkmaktadır. Hristiyanlık modernleşme ve sosyal reformla kimliğini saptamıştır. Modern Güney Kore'de birçok Hristiyan gibi eski muhalefet lider Kim Dae Jung da bir Katolik olarak açık bir ifadeyle insan haklarını savunmuş ve hükümeti eleştirmiştir. Kentsel Endüstriyel Misyonu gibi Hristiyan-destekli organizasyonlar, işçi organizasyonlarının ve birlik hareketlerinin gelişmesine yardımcı olmuştur. Her iki geleneksel inançta Hristiyanlıkta yeni dinler şaşırtıcı değişiklik ve çeşitlilikle ilerlemektedir. Küçük ve geçici olmalarına karşın 1800'lerin sonlarında Güney Kore'de 5000 kadar yeni din olduğu tahmin ediliyordu.